Power
Lyhyen lämmittelyn jälkeen suoritetaan käsipainoja ja levytankoja hyväksi käyttäen tehokas 3 liikkeen lihaskuntosarja. Tunnilla tehdään 3 erilaista lihaskuntopatteria joiden välissä nostetaan sykettä helpoilla liikkeillä 2 minuuttia.  Tehokas ja monipuolinen treeni kaikille soveltuvana.

Ohjaaja Anu Korpi

Step
Tunti on mainio valinta, kun haluat paitsi kohottaa aerobista kuntoa, myös irtaantua arjesta. Tunnilla rakennetaan perusaskeleista koostuva koreografinen sarja. Tunti voi sisältää lyhyen lihaskunto-osuuden. Syyskaudella joka kuukauden ensimmäinen tunti on muista tunneista poikkeava: tunti silloin intervalli tyyppinen ja simppelisti stepin perusaskeleista rakentuva (hyvä tapa aloittaa uusi laji!)

Ohjaaja Anu Korpi

Bailut
Bailut on hikinen tanssillinen tunti, jossa tanssityylit, teemat ja rytmit vaihtuvat ahkerasti. Tanssitaitoa taustalla ei tarvita. Tule mukaan!

Ohjaaja Anu Korpi

Kehonhuolto
Kehoa ja mieltä huoltava, kiireen ja stressin pysäyttävä tunti, joka alkaa alkulämmittelyllä jatkuen tasapaino-osuuden kautta liikkuvuusharjoitteisiin ja kehoa avaaviin venytyksiin. Tunti soveltuu kaikille.

Ohjaajat: Marko Korpi ja Heikki Saarinen

Kiertoharjoittelu
Ohjattu jokaiseen kuntotasoon soveltuva kiertoharjoittelu-tunti, jossa tehdään niin lihasvoimaa, kestävyyttä kuin tasapainoakin parantavia harjoituksia.

Ohjaajat: Anu ja Marko Korpi

Crosscircuit
Monipuolinen jokaiselle sopivaksi muokattava toiminnallinen kiertoharjoittelu. Välineinä käytetään mm. kahvakuulia, pumptankoja, jättipalloja, renkaita, trx-köysiä ja oman kehon painoa. Harjoittelu on helppo muokata itselle sopivaksi, kevyemmällä tai raskaammalla vastauksella. Tunneille on helppo tulla mukaan, ohjaaja näyttää liikkeet ja tarvittaessa muokkaa niitä sinulle sopivaksi (jos esim. olkapäiden/polvien kanssa rajoituksia) ja ohjaa/opastaa tunnin aikana .

Ohjaaja: Mirka Saarinen

Kahvakuula
Kahvakuula on tehokas ja monipuolinen treenimuoto. Kuulalla saa treenattua voimaa, kehonhallintaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Kuulaliikkeet ovat isoja ja kokonaisvaltaisia, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin. Tunnit ovat dynaamisia, monipuolisia ja toiminnallisia.

Ohjaaja: Heikki Saarinen

Senioreiden reipas kuntojumppa
Erityisesti seniori-ikäisille tarkoitettu reipas ja monipuolinen perusjumppa. Tunnilla lämmitellään reippaasti yksinkertaisella askelluksella 15–25 min, tasapainoillaan 5–10 min, treenataan lihaskuntoa vaihtelevin välinein (kuminauha, käsipainot, voimatanko, gymstick, kahvakuula...) 30–45 min ja lopuksi huolletaan kehoa liikkuvuus- ja venyttelyliikkeillä 15–20 min. Tunnin vakiovälineenä on keppi, jolla pehmitetään erityisesti niska-hartiaseudun ja rangan jäykkyyksiä.  Soveltuu kaikenkuntoisille miehille ja naisille. 

Ohjaaja: Päivi Pirnes

Kuntosali-circuit

Kiertoharjoittelu kuntosalilla kuntosaliohjaajan opastuksella ryhmässä. Jokainen pystyy harjoittelemaan oman kunto- ja taitotasonsa mukaan, jolloin niin aloittelija kuin harjaantunutkin saa tehokkaan lihaskuntoharjoituksen. Ryhmästä saa kivasti harjoittelukavereita, eikä kuntosalitreeniä tarvitse aina tehdä yksin. Koulutetun ohjaajan suunnittelemilta tunneilta saa vinkkejä omatoimiseen harjoitteluun. Circuit alkaa lämmittelyllä ja loppuu venyttelyihin.

Ohjaaja: Mirka Saarinen

Kuntojumppa
Monipuolista, reipasta perusjumppaa erilaisin välinein, jossa kaksi peräkkäistä kertaa jumpataan samanlaisena. Tunnin vakiovälineenä on keppi ja niska-hartia seudun jumien pehmittäminen. Tuntirakenne: alkulämmittely reippaasti askeltaen 20–30 min, lihaskuntoharjoittelu 30–40 min ja kehonhuolto (liikkuvuus ja venyttely) 20–30 min. Tunnin aiheina/välineinä vaihtelevasti mm. keppi, käsipainot, voimatanko, kahvakuula, step-lauta, gymstick ja jättipallo. Soveltuu niin aloittelevalle kuin  tottuneemmallekin jumppaajalle.

Ohjaaja: Päivi Pirnes

Kuntosali & kahvakuula Mallinkaisten ent. koululla
Tehokas kiertoharjoittelu kuntosalilaitteilla ja omalla vartalon painolla sekä kahvakuulalla patteriharjoitteluna. Samalla ohjelmalla treenataan kolme peräkkäistä kertaa. Liikkeet lankusta jalkaprässiin ja etuheilautukseen. Jokainen harjoittelee itselleen soveltuvilla painoilla ja ohjatusti. Soveltuu aloittelijoista edistyneisiin, naisille ja miehille ilman ikärajoituksia.

Ohjaaja: Päivi Pirnes

|
©2017 Janakkalan Jana ry